søndag, juli 19, 2009

andagassii

"andagassii/tilgivelse" (direkte oversatt)

"Når du kommer mot meg
Snur jeg deg ryggen
Når du kommer mot meg med utstrakt hånd
Er jeg overbevist om at jeg klarer alt selv
Og rømmer fra deg

Ref:
Tilgi meg
For at jeg alltid sårer deg
Tilgi meg
For at jeg ikke alltid ser deg

Det gode jeg egentlig vil gjøre mot deg
Det gjør jeg ikke
Ordene jeg planla å si deg
De fikk du ikke høre
Du fikk aldri vite hva jeg ville si"

Å tilgi er den mest positive form for egoisme! en måte å beskytte seg selv på. bitterhet og selvbebreidelse e no som vokser og blir større om man ikke gjør no med det...Det handler om å beskytte sitt eget sinn mot å bli ødelagt av bitterhet. "La ingen bitter rot få vokse opp og volde skade, så mange blir smittet av den." (Hebr. 12.15). Bitterhet er skadelig!
Om å tilgi andre....De fleste klarer ikke å tilgi fordi de tror at de dermed må godta det som skjedde, eller si at det var OK. Men det var ikke OK! Det var feil, og vil være det, enten du tilgir det eller ikke!

"Den du hater har makt over deg!" heter det. Ikke gi dem den makten! Ta fra dem makten ved å slutt å gruble på hevn eller gjengjeldelse. Det er dette som er tilgivelse! Tilgi, og bli fri!

og ikke minst: Tilgi deg selv!!!!

Ingen kommentarer: