torsdag, november 26, 2015

Hjerterom



Det nærmer seg første søndag i advent - der vi tenner det første lys og ventetiden er igang. Jeg elsker denne tiden - den er vakker men også litt sår på mange måter.

Sist uke var jeg så heldig å få være med å åpning av "Hjerterom" i Alta. Et rom for deg og meg - et rom for ettertanke, refleksjon og samtaler. Et lavterskeltilbud i Alta. Et hjerterom.

Jeg er takknemlig at jeg fikk være med på dette - jeg fikk være med og synge på åpningen  - og jeg skal også jobbe der som frivillig i tiden fremover. Mine første vakter er i romjulen. En tid som er veldig sårbar for mange - en tid med ensomhet og fortvilelse - en tid der kravet om lykke er i sentrum - en tid med altfor mye overflod og ikke minst en tid for altfor mye foreldrefylla. Visste du at krisesentrene i Norge er nedringt i julen?

Hjerterom Alta er en ide hele Altas Margit har tatt initativ til. Det er damen som står bak Kom.Inn Alta - et populært ungdomstiltak i byen. Margit er damen de fleste kjenner, hun er barnevernpedagog og har mastergrad i sjelesorg. Hun er en ildsjel med tilstedeværelse

Takk Margit for alt du bidrar med ifor Altasamfunnet - takk for at du er den du er og for alt du gjør.
Du er et stort HJERTE.

Hjerterom Alta er et tiltak sponset av næringslivet i Alta. De har bidratt med møbler, ventilasjon, materiale og alt sammen.

Når du drar innom Hjerterom vil du se en liste på veggen over alle de flotte bedrifter i Alta som har gitt stort i penger. FANTASTISK

Dette viser at mennesket bryr seg - folk ønsker å bidra til å gjøre verden til en bedre plass.

Jeg er stolt og jeg er ydmyk.

Bless